דני ספקטור

4 טיפים לפרסום העסק ב-2020

דני ספקטור
סביר להניח שרוב הלקוחות שלכם עושים תחקיר קצר באינטרנט, לפני שהם בוחרים לרכוש מוצר או שירות דרככם. אלא שגם עסקים שמשקיעים ב"חלון הראווה" הווירטואלי שלהם, מתקשים לעמוד בקצב החידושים המסחרר. אז מה חשוב להכיר ומה התחדש ב- 2020? הכל בטור שלפניכם

1. ודאו שאתם רשומים (לפחות) באחת מהאפליקציות החינמיות לפרסום העסק

לפני הכל, מדובר בפלטפורמות שמאפשרות פרסום חינמי לחלוטין (לא מובן מאליו אם נזכרים באפשרויות שהיו לבעלי עסקים, לפני שהדיגיטל נכנס לחיינו) . בנוסף, מדובר באפליקציות שמאפשרות לבית העסק שלכם להיחשף בפני קהל לקוחות שלא מכיר אתכם עפ"י שם העסק בהכרח, אלא יכול להגיע אליכם רק לפי קרבה גיאוגרפית.

שתיים מהאפליקציות הפופולאריות הן 'גלאמז' (glamz) ו'איזי' (eazy). ב'איזי' לכל בעל עסק יש עמוד עסקי משלו, שניתן לפתוח בחינם ולהזין בו נתונים, תמונות ומפה של העסק. אחרי שלב ההקמה – נותנים ל'חוכמת ההמונים' להתחיל לעבוד. כך, שלקוחות שמבקרים בבית העסק יכולים לדרג את החוויה שלהם במקום ולהוסיף ביקורות – וכל זאת בשקיפות מלאה ולעיניי יתר הגולשים. מטבע הדברים, ככל שעסק מסוים יקבל פידבקים חיוביים וציונים גבוהים יותר – כך הוא גם יגדיל את הסיכויים למשוך קהל חדש.
גלאמז היא פלטפורמה המיועדת לבעלי עסקים בתחום היופי והטיפוח – מעצבי שיער, קוסמטיקאיות, מאפרות ועוד. כל אחד יכול לפתוח עמוד, להזין את פרטי ההתקשרות ולבקש מהלקוחות להמליץ ולדרג אותו.

 

 

2. הנגישו את העסק למובייל

ענקית החיפוש גוגל הכריזה לאחרונה על כלי פרסום חדש, שנועד בעיקר לגולשים מהסלולר (93% מהישראלים גולשים מהנייד!) מה התחדש? למשל, מודעות עם גלריות מוצרים כתמונות, ולא תוצאות שהיו בעיקר עם טקסט. סביר להניח כי עסקים שיאמצו את כלי הגלריה ראשונים ייהנו מזינוק בתוצאות החיפוש של העסק.

גם בעלי מכשירי סלולר עם מערכת הפעלה של אנדרואיד ודפדפן "כרום", צפויים לראות בקרוב פרסומות על גביי המסך הראשי (מתחת לשורת החיפוש המפורסמת) – השינוי ייעשה אוטומטית על האלגוריתמים של גוגל, הן בתוצאות אורגניות (כמו וידאו שמצורף לבית העסק תחת "מפות גוגל") והן בפרסום ממומן.

 

 

 

3.  וידאו שיווקי: העלו את כמות הצפיות בעסק שלכם

וידאו מגניב של בית העסק יכול להביא לכם הרבה עוקבים, לייצר באזז ולמשוך לקוחות. יש לא מעט אתרים ואפליקציות שיעזרו לכם להפיק סרטונים שיווקיים באופן עצמאי וברמה מקצועית, ויחסכו לכם את הכסף הרב שמצריכים סטודיו, צלם ועורך.  
כיום ניתן למצוא ברשת מגוון אתרים המיועדים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים, בהם ניתן להפיק סרטוני וידאו או אנימציה. אחד האתרים הגדולים הוא promo.com הישראלי, עם ממשק נוח במיוחד ואפשרות להוציא תוצרים ברמה גבוהה לבתי עסק מסוגים שונים, עם מאגר אפשרויות בחירה גדול במיוחד. אתר פופולארי נוסף, עם מיליוני משתמשים, הוא powtoon, בו תוכלו לבחור וידאו מהמאגר ורק להוסיף לו טקסט או לבנות סרטון מאפס בעזרת שימוש באנימציה. את הסרטונים ניתן לייצא ישירות ליו-טיוב או לפייסבוק. 
 

4. פונים לצעירים? הכירו את טיק טוק TikTok

בתוך שנה בלבד הצליחה אפליקציית הסרטונים הקצרים לסחוף את הילדים ובני הנוער בישראל (ובעולם), ומ"דוח האינטרנט השנתי" עולה ש- 60% מהילדים בגילאי 8 עד 12 בישראל פעילים בפלטפורמה זו. אם העסק שלכם פונה לקהל יעד צעיר, אין ספק שכדאי לכם להיות נוכחים בטיק טוק. איך תעשו את זה נכון? קודם כל תוכלו לשתף פעולה עם "טיקטוקרים" (מובילי דעה בעלי מספר רב של עוקבים בטיק טוק) שיכולים לשלב ולקדם מוצרים שלכם בתוכן הקבוע שהם מעלים. דרך נוספת היא לפתוח חשבון ייעודי עבור העסק שלכם ולעדכן אותו באופן קבוע בתוכן רלוונטי ומותאם לפלטפורמה. בנוסף, בחודשים הקרובים צפויה להיפתח האופציה לקדם באופן ממומן מודעות לעסקים בטיק טוק, בדומה לפייסבוק ויוטיוב.

Comments are closed.