אריאל אלון

It’s Tea Time: איך הפך עסק לגידול תה אורגני בגליל, לסיפור הצלחה באירופה ובמזרח הרחוק?

אריאל אלון
אריאל אלון מבית לחם הגלילית, הבעלים של "תה עדנים", מספר על התפתחות עסק שנחשב לפחות סטנדרטי במקומותינו, ו"על הדרך" נותן מספר טיפים למסחר בינלאומי.

אז איך התחלנו ?
בתחילת שנות השמונים, אבי חנוך אלון החליט לעזוב קריירה אקדמאית ולעבור לגידול צמחי תה בגידול אורגני. צריך להבין שבאותם ימים החקלאות האורגנית הייתה נחלתם של מתי מעט.
וכך, כאשר השתחררתי משירותי הצבאי בשנת 85′, הצטרפתי למאמץ המשפחתי שכלל באותם ימים עבודה בשדה – ייבוש הצמחים בעליית הגג, קיצוץ ואריזת התערובות בשקיות תפזורת.
את התוצרת שיווקנו מפה לאוזן ולחנויות טבע. כבר מהרגע הראשון היה לי ברור ששיווק התוצרת הוא החוליה החשובה בשרשרת, ולכן בבקר אחד, החלטתי לעשות מעשה ולהציע את מוצרינו לחנויות הטבע בעיר הגדולה. את הדרך עשיתי עם קרטונים באוטובוס והשאר היסטוריה.
לאחר שצברנו ניסיון בארץ, התחלנו לפזול החוצה, לחו”ל, ואם לדייק – ליעד ספציפי: אנגליה. ההתחלה הייתה לא קלה ב-כ-ל-ל: בתערוכה שהשתתפנו בה אף אחד לא ממש התעניין בתוצרת שלנו. ולא הבנו למה… רק מאוחר יותר הבנו, שהמוצר לא היה מותאם לשוק זה ולא היה לנו יתרון יחסי על אחרים.

החלטנו לשנות כיוון, לחצות את התעלה ולהתמקד בצרפת. גם שם הספתח היה קשה. אבל דרך של ניסוי וטעייה הובילה אותנו לבנות ליין מוצרים מתוחכם יותר.

ואכן לאחר זמן מה של עבודת שטח, קיבלנו הזמנה ראשונה מ BIOCOOP רשת החנויות האורגנית הגדולה ביותר בצרפת. בהתחלה התחלנו מהזמנות בהיקפים קטנים, התאזרנו בסבלנות – והיא השתלמה, ההזמנות החלו לגדול בהתמדה.

בשלב שני פגשנו משווק גדול שהתחיל להפיץ את המוצרים לכלל השוק הצרפתי ולמדינות שכנות.

איפה אנחנו היום ?

מוצרינו משווקים באירופה תחת המותג הצרפתי שבנינו VALDENA BIO לשוק המזון האורגני בצרפת, בלגיה, ספרד, פורטוגל, גרמניה, לוקסמבורג רומניה ועוד…

את מוצרי ADANIM BIO הכנסנו לרשת CARREFOUR  בבלגייה.

במזרח הרחוק, מוצרינו משווקים ברשת בתי הקפה היוקרתית AU BON PAIN בתאילנד, ברשת CITY SHOP בטייוואן.

בארה”ב אנחנו מנהלים מו”מ לכניסה לשתי רשתות שיווק גדולות.

תה-עדנים-בלוג-פנימי

אז איך עשינו את זה?

תערוכות בינלאומיות גדולות ומקומיות, נסיעות שיווק לחו”ל, מיתוג אריזות לחו”ל, יצירת קשר אישי עם קניינים בארצות היעד, מתן דוגמאות ומענה מהיר לכל פנייה.

כיוון שצרפת היא היעד העיקרי שלנו החלטתי לרכוש את השפה והקשר הבלתי אמצעי שנוצר כתוצאה מכך לא יסולא בפז.

הטיפים שלי ליזם הצעיר שמעוניין להיכנס לשוק הבינלאומי:

  1. ללמוד היטב את השוק ואת היתרונות היחסיים לכניסה לשוק זה אותם רוצים להציע.
  2. ליצור קשר אישי עם הלקוח ככל הניתן, לרכוש את השפה של שוק המטרה העיקרי, ולשמור על קשר יומי / שבועי / חודשי לפי הצורך:

בעניין זה, אשתף אתכם בחווייה ייחודית שהיתה לי בדצמבר האחרון.

בהיותי בתערוכת SIAL בצרפת באוקטובר האחרון, הצלחתי לשכנע את מנהל השיווק הבינלאומי של החברה הצרפתית להגיע לארץ לחופשה בחג המולד ואכן הרעיון מצא חן בעיניו, סייעתי לו בארגון הלוגיסטי ואירחנו אותו ואת משפחתו והתלווינו אליהם לטיולים לכל המקומות שעניינו אותם. מפגש בלתי אמצעי מרגש זה הוריד את כל המחיצות והעלה את היחסים בינינו מדרגה.

למותר לציין כי האיש הינו בנקודת מפתח חשובה ביותר ולכן עם חזרתו לצרפת, טבעי היה כי “יעבוד” בשבילנו ביתר שאת להכנסת המוצרים ללקוחות חדשים. ואכן התוצאות לא איחרו לבוא,  ומוצרינו נכנסו לשתי רשתות טבע חדשות שלא היינו בהן.

בניית היחסים האישיים רלוונטית מול כל הגורמים בחברה: החל מהבעלים וכלה באחרון הסוכנים ואנשי המטה שלה.

  1. להשתתף בתערוכות בינלאומיות אבל גם בתערוכות מקומיות עם המפיץ המקומי תוך יצירת קשר ישיר עם הקונה הסופי – קרי חנות / צרכן.
  2. לאחר ביצוע הזמנה ראשונה לארץ יעד בחו”ל, מתחילה העבודה האמיתית, לעקוב אחרי התפתחות השיווק בארץ היעד ובעזרת המפיץ המקומי לבנות מודלים יצירתיים שיעזרו לפתח את השוק.
  3. אחרון חביב, ונכון לכל תחום בחיים (לא רק לעסקים): “המעז  – מנצח”.

אז תתחילו להעז…:)

 

את המוצרים של “תה עדנים” ניתן להשיג בארץ ברשתות: ניצת הדובדבן, גרין, עדן טבע מרקט ובחנויות הטבע והפארמים.

מוזמנים לבקר באתר “תה עדנים” >>>

 

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?