ירון גינדי

המדריך שיעזור לעסק שלכם להרוויח יותר

ירון גינדי
אולי תתפלאו לשמוע, אבל גם בעלי עסקים שמנהלים את העסק בצורה אחראית ומקפידים לעקוב אחר ההוצאות החודשיות, מרגישים לא פעם שהכסף "בורח להם" מהידיים. מדוע זה קורה? ומה ניתן לעשות כדי לצמצם את ההפסד? מדריך:

בעלי עסקים רבים שמגיעים לסוף החודש, שואלים את עצמם את אותה שאלה: "איפה הכסף"?
מסתבר, שישנם לא מעט אלמנטים ש"נוגסים" בהכנסות של העסק (גם כשמדובר על חודש טוב יחסית) והצרה היא כפולה – משום שבמקרים רבים, בעל העסק כלל לא מודע לנסיבות שגוררות אותו להפסדים הללו. אז על אילו טעויות מדובר וכיצד ניתן להימנע מהן בקלות ולחסוך הרבה כסף? 

1. מלאי עודף (ומיותר) על המדפים

לבעלי עסקים יש נטייה לקנות סחורה שהיא לא תמיד הכרחית. כך, יוצא שהרווח של העסק באותו חודש מתבזבז על מלאי נוסף, ואילו הכסף "נשאר על המדף". בעלי עסקים אלו לא רואים בפועל את הרווח, ופוגעים בתזרים המזומנים שלהם.
 

 

2. עמלות סליקה גבוהות

כיום ישנו טווח רחב בעמלות הסליקה שגובות חברות האשראי. ישנן לא מעט חברות אשראי עם הסכמים ענפיים, שיכולים להוזיל לכם את עלויות הסליקה עם עמלה נמוכה יותר. לכן, תבדקו מה העמלה שאתם משלמים כיום ותשוו לחברות אחרות.

 

 

3. זרקתם ריהוט או ציוד מהמשרד? קנו חדש באותה שנה!

כאשר בעל עסק משליך רכוש קבוע, כגון ציוד משרדי, ריהוט וכו' – לאחר תקופה קצרה הוא עלול להפסיד עליו את הפחת. על מנת שמצב זה לא יקרה, יש לתעד את זריקת הרכוש, ובאותה שנה כבר לקנות רכוש חדש, כך שכל מה שהעסק הפסיד על הריהוט הישן יכול להיחשב כהוצאה מוכרת מול מס הכנסה. בקיצור, אם אתם מבצעים שינוי עיצובי, תעשו זאת עד 31 בדצמבר באותה שנה.

 

4. משלמים כפל ביטוחים, מבלי לדעת בכלל

לא מעט עסקים בכלל לא מודעים לכך שהם משלמים ביטוחים כפולים אשר מכסים את אותו התחום, בשתי פוליסות נפרדות. אז תעברו על הביטוחים שלכם, תשוו אותם, ובטוח תמצאו חפיפה אחת או שתיים שעולות לכם ביוקר. בנוסף, מומלץ לעשות סקר שוק נרחב בין חברות הביטוח, כיוון שהפערים ביניהן יכולים להגיע אפילו עד ל- 30% בגין אותו כיסוי.

5. מוציאים כסף על שיווק, מבלי לבחון כמה הוא יעיל

לא מעט פעמים, בעל העסק משקיע כסף בפלטפורמה שיווקית שלא בהכרח מניבה רווחים עבור העסק. על כן חשוב לבחון בכל מהלך שיווקי – האם אנחנו יודעים כמה לקוחות עשו 'לייק' או הגיעו לחנות בעקבות הפוסט שכתבנו בפייסבוק? כמה אנשים התקשרו לברר על המבצע שפרסמנו בעיתון המקומי? במילים אחרות: חשוב לבדוק כמה לידים (=לקוחות פוטנציאליים) הניב כל אפיק פרסום לעסק, וכך תוכלו להחליט איזה אפיק שיווקי משתלם עבורכם. 
 

אז רגע לפני שאתם שוב מגיעים לסוף החודש ולא מבינים לאן נעלם כל הכסף – תבדקו שוב היכן ניתן לחסוך בהוצאות. יכול להיות שמסתתרים שם "זללני כסף" שפוגעים ברווחיות שלכם.

ירון גינדי הוא יועץ מס ונשיא לשכת יועצי המס.

שדות חובה מסומנים בכוכבית

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?