x

4 שאלות שצריך לשאול לפני שמתחילים למכור באון ליין

בשנת 2017 תימשך המגמה של השנים האחרונות עם יותר ויותר עסקים ישראלים קטנים ובינוניים שמתחילים למכור באינטרנט. אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, עם שאלות חשובות שכל עסק צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מקים מערך מכירות באינטרנט.   

בשנת 2016 ערכנו ב- eBay ישראל סקר מיוחד במטרה לבדוק מהו אחוז החדירה של מכירה באונליין בקרב עסקים קטנים ובינוניים בישראל. התוצאה הייתה מרשימה ביותר: 62% מהעסקים הקטנים והבינוניים כבר מוכרים באינטרנט, ומה שיותר מדהים, למחצית מהעסקים האלו המכירה באינטרנט מהווה את עיקר ההכנסות. אם גם אתם רוצים לבדוק אפשרות של מכירה באונליין עבור העסק שלכם בשנת 2017, הנה כמה שאלות חשובות שכדאי שתשאלו את עצמכם.

 

1. מי הקונים שלי? זיהוי קהל יעד ושוק מטרה

אחד החסמים הכי גדולים שאני רואה עבור עסקים שמתחילים למכור באינטרנט הוא הקושי בהגדרת קהל המטרה. הגדרה מדויקת של קהל המטרה חשובה מאוד מכיוון שהיא משפיעה על אספקטים רבים בהקמת הפעילות ובפעילות השוטפת, לדוגמה: אם אתם פונים בעיקר לצעירים, יהיו לכך השלכות על היבטים כגון מבנה ואופי האתר והכלים השיווקיים בהם תבחרו. 

 

2. למה שיקנו דווקא ממני? סקירת מתחרים ויצירת בידול

אחרי שהגדרתם מיהו קהל המטרה שלכם, חשוב שתבדקו מיהם המתחרים שלכם ומה הם מציעים, זאת בכדי שתוכלו ליצור עליהם יתרון תחרותי, ובמילים אחרות – לגרום לקונים לקנות מכם ולא מהמתחרים שלכם. חשוב גם לבדוק האם התחום בו אתם פועלים הוא תחום תחרותי או לא. תחום האופנה למשל, הוא תחום תחרותי מאוד בארץ, מה שיצריך מכם להעניק לקונים ולקונות הצעות אטרקטיביות מאוד. בידקו האם אתם מסוגלים לעמוד בזה.

 

3. היכן כדאי לי למכור? בחירת פלטפורמה – זירת מסחר או אתר עצמאי

ככלל, יש לכם שתי אפשרויות עיקריות למכירה באינטרנט: מכירה בזירת מסחר דוגמת eBay ומכירה באתר עצמאי. במקרה הזה אין נכון או לא נכון, אתם צריכים לראות מה יותר מתאים לכם בהתחשב במכלול השיקולים. לדוגמה: מצד אחד, בזירת מסחר תוכלו לעלות לאוויר בזמן קצר ובהשקעה מינימלית. מצד שני, חנות משלכם תאפשר לכם יותר עצמאות בכל הקשור להתנהלות השוטפת ומרחב תמרון רחב יותר בעיצוב ה Look הכללי שלה. היבט נוסף שעשוי להשפיע על הבחירה הוא הקהל שלכם. אם אתם רוצים לפנות בעיקר לקהל גלובלי (קונים בחו"ל), זירת מסחר תאפשר לכם לעשות זאת בצורה טובה יותר ולהגיע ליותר אנשים. שום בחירה היא לא חתונה קתולית כמובן: לאורך הקריירה ראיתי עסקים רבים עולים לאוויר דרך זירת מסחר על מנת ''לחוש'' מה זה מכירה באונליין, ומאוחר יותר פותחים גם אתר עצמאי משלהם.

 

4. איך אני מתכוון לשלוח את הדברים שאמכור? פיתרון לוגיסטי

אחד הדברים הכי משמעותיים במסחר באונליין הוא תחום הלוגיסטיקה והשילוח. שאלו את עצמכם כיצד תשלחו את המוצרים לקונים, ואילו תהליכים יתווספו לפעילות השוטפת של העסק שלכם, לדוגמה: ניהול מלאי, אריזה. בהקשר לתחום השילוח והלוגיסיטיקה חשוב גם לקחת בחשבון כי כיום הקונים באונליין מצפים למשלוח בחינם ולאפשרות להחזיר פריטים במסגרת מדיניות החזרות מסודרת ונדיבה ופעמים רבות רוכשים רק מעסקים שמציעים אפשרויות אלו.

 

 

 

 

 

שתהיה שנה עסקית מצוינת, ובהצלחה!  

 

לעוד תכנים והרצאות בנושא מסחר אלקטרוני, כנסו לבלוג של אלעד גולדנברג

אתר לאומילאומי למשכנתאותלאומי טרייד

קוראים מגיבים

תגובתך הועברה לצוות לאומי בלוג ותפורסם לאחר אישורה.

האם אתה מסכים?